OLIMPISKĀS SPĒLES SPORTISTU IZGLĪTOŠANAI

Blogā DOMĀŠANAS ATTĪSTĪŠANA TRENIŅOSrakstīju par  domāšanas , atmiņas un uztveres pilnveides vingrinājumiem, kurus ieteicams īstenot treniņu procesā. Tagad – Soču 2014 Olimpiādes laikā, ieteicams audzēkņiem dot uzdevumu skatīties Olimpisko spēļu sacensības, tai skaitā arī Olimpiādes atklāšanas un noslēguma cermonijas, ar sporta speciālista - sportista acīm, ne kā vienkāršam skatītājam. Īpaši svarīgi tas ir to sporta veidu pārstāvjiem, kuru veidi ir pārstāvēti šajās ziemas Olimpiskajās spēlēs. Trenerim lietderīgi organizēt nelielu teorētisko treniņu – pārrunu, kuras laikā ievirzīt audzēkņu domas uz to, ko, kā un kad saskatīt vērojot Olimpiādes cīņas. Sākot ar gatavošanos startam – kā katrs no sportistiem to dara, sacensību laikā vērot sava sporta veida tehnikas paņēmienu izpildi, taktiskās nianses katrā no sportiskās cīņas momentiem, kādi ir tā vai cita tehnikas vai taktikas paņēmiena izpildes rezultāti, kas izdodas un kas neizdodas. 

Lasīt tālāk ...

SAGATAVOŠANAS VEIDU APVIENOŠANA TRENIŅĀ

Blogā FIZISKĀS UN TEHNISKĀS SAGATAVOŠANAS SAISTĪBA rakstīju, ka vadošie treneri jau sen pielieto treniņu sistēmu, savienojot fizisko un tehnisko sagatavošanu. Praksē tas ir – izpildot fiziskās sagatavošanas vingrinājumus, vienlaicīgi trenē arī tehnikas paņēmienus. Šo sistēmu plaši pielieto sporta spēļu treneri. Piemēram, dalībnieki pāros saspēlējoties (basketbolā, volejbolā, handbolā) izpilda dažādus fiziskos vingrinājumus: pietupienus, lēcienus, skrējienus u.tml.. Individuāli – driblējot (basketbolā, handbolā) vai izpildot volejbola piespēles sev virs galvas, izpilda dažādus vingrinājumus sēdus, guļus u.tml. Iesakot šādu pieeju treniņu procesam, gribu akcentēt tos papildlabumus, ko dod šāda apvienota metode. 

Lasīt tālāk ...

OLIMPISKĀS SPĒLES – SOČI 2014

Iepriekšējā blogā - TRENERA PROFESIONĀLĀ ĒTIKA AUDZĒKŅU NOVĒRTĒŠANĀ, aicināju trenerus biežāk rīkot teorētiskos treniņus, kuros iekļaut arī citus, ne tikai sava sporta veida, jautājumus. Laikā, kad Latvija ir kļuvusi par Eiropas kultūras galvaspilsētu, arī mums – sporta nozares pārstāvjiem, jādod savs pienesums sabiedrības kultūrizglītības jomā. Šo uzdevumu mums atvieglo Soču ziemas Olimpisko spēļu tuvums, jo Olimpiskās spēles pie televizoru ekrāniem skatās pat tie, kuri ikdienā par sportu neinteresējas. Būtu ļoti svarīgi, ja mūsu audzēkņi – sportisti, spētu saviem vecākiem, skolas vai darba biedriem, draugiem, paziņām pastāstīt to, ko viņi nezin vai nesaprot Olimpisko spēļu sakarā. Tāpēc – par Sočiem 2014.

Lasīt tālāk ...

TRENERA PROFESIONĀLĀ ĒTIKA AUDZĒKŅU NOVĒRTĒŠANĀ

Iepriekšējā blogā, TRENIŅU PAMATPRINCIPI, rosināju trenerus pārskatīt padarīto un iezīmēt turpmākās darbības galvenos virzienus un, ja tas nepieciešams, veikt korekcijas turpmākajā treniņu procesā.

Ne mazāk svarīgi ir pārdomāt cik veiksmīgi ir izdevies atklāt katra komandas vai treniņu grupas dalībnieka potenciālu. Vai tas ko katrs no sportistiem ir uzrādījis atbilst viņa pašreizējam sagatavotības līmenim? Kas ir tie bremzējošie faktori, kuri traucējuši maksimāli laba snieguma uzrādīšanai? Šādam novērtēšanas procesam ir divas daļas:pirmā – tā paliek trenera un tikai trenera zināšanā un tā ietver visus faktorus, kuri iespaidojuši sniegumu, bet otrā – vērtējums, kuru saņem audzēknis no trenera un kuru dzird arī pārējie komandas vai treniņu grupas dalībnieki. Novērtēšanas mērķis – noskaidrot kādi sagatavotības aspekti ir teicamā (optimālā) līmenī, kādi jānostiprina, kādi jāapgūst.

Lasīt tālāk ...

TRENIŅU PAMATPRINCIPI

Pirmssvētku un svētku laiks arī sportā, vairumā gadījumu, ir neliels pārejas periods, kurā trenerim vēlams domās pārskatīt padarīto un iezīmēt turpmākās darbības galvenos virzienus un, ja tas nepieciešams, veikt korekcijas turpmākajā treniņu procesā. Tāpēc atgādināšu dažus treniņu organizēšanas pamatprincipus, kuri var palīdzēt trenerim rast labākus risinājumus turpmākajā darbā.

Treniņu slodzes apjoms un adaptācija tām. Jāatceras, ka sportista organisms pielāgojas lielām slodzēm, kā rezultatā tās dod tikai viduvēju efektu, kas nozīmē, ka meistarība nepilnveidojas, bet tiek uzturēta esošajā līmenī. Jāpārskata pieeja gan organisma fizioloģiskajai, gan arī psiholoģiskai atjaunošanai!

Informācijas daudzums, kuru dodam un kuru uztver sportists. Jāpārskata informācijas apjoms, kuru devām treniņu procesā, lai apzinātu, vai sportisti to spējuši adekvāti uztvert, vai treniņā nedevām vairāk par sešiem, septiņiem jauniem  uzdevumiem, kas nozīmē, ka uztveres spējas pārsniegtas.

Lasīt tālāk ...

SPORTISTA VESELĪBA SĀKAS NO PĒDĀM

Pēdas ir mūsu balsts un tās uztver mūsu ķermeņa svaru iešanas un skriešanas laikā, kā arī  nodrošina līdzsvaru, mainot ķermeņa stāvokli. Katrā pēdā ir 26 kauli, vairāk kā 100 saites un 35 muskuļi. Visi 26 pēdas kauli izveido velvi, kas samazina iešanas vai skriešanas izraisītos triecienus. Velvi veido divi puslokā izliekti kaulu kopumi - arkas. Viena no tām ir šķērsarka, kas virzās no vienas pēdas malas līdz otrai, bet otra – gareniskā arka, kas savieno pirkstgalus ar papēdi. Par šīs arhitektonikas lomu var pārliecināties, palūkojoties uz jebkuru tiltu vai citu nesošu konstrukciju, ko balsta arkas. Pēdas arku uzdevums ir noturēt cilvēka stāvu, nest ķermeņa masu, kā arī nodrošināt pārvietošanos. Pēdas arkas bez pārmaiņām saglabājas no bērnības līdz pat vecumam. Pēdu ortopēdiskā veselība ir atkarīga no iedzimtības un ārējo apstākļu ietekmes. Visbiežāk pēdas aparāta atslābumu un deformāciju izraisa pārlieku liela fiziskā slodze uz kājām, vai dažādas saslimšanas - locītavu slimības, vielmaiņas problēmas, reimatisms, cukura diabēts, podagra u.c.. 

Lasīt tālāk ...

Semināru kalendārs

Pēdējais mēnesis Novembris 2021 Nākošais mēnesis
P O T C Pk S Sv
week 44 1 2 3 4 5 6 7
week 45 8 9 10 11 12 13 14
week 46 15 16 17 18 19 20 21
week 47 22 23 24 25 26 27 28
week 48 29 30

SPORTA BLOGS

Statistika

Šodien:5
Šomēnes:2123
Kopā:313399